Conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie
Het optimaliseren van conversie binnen uw website is een voortdurend proces. Wij zoeken continu naar verbeteringen en verdiepen ons steeds in nieuwe inzichten, zodat wij de conversie binnen uw website kunnen verhogen en verbeteren. Een klein stukje extra tekst toevoegen op de juiste plek kan het uitstap percentage van uw website al verlagen. U verhoogt hiermee direct de conversie en de omzet.
Welke methodes kan Traffic Boost hiervoor inzetten:
- Usability onderzoek en advies
Het verbeteren van de conversie betekent eerst het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid. Hierbij moet op de lay-out, navigatie en paginaopbouw, de kleuren en vormen en de bezoekersbehoefte worden ingespeeld, voor een optimale usability van uw website. Kleine aanpassingen leiden tot een verhoogde conversie. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld een bestelbutton oranje te maken.
- Expert review
Onze specialisten kijken naar uw website en adviseren met praktische tips om uw website beter te laten scoren. Hierbij kijken we naar de problemen op het gebied van usability, maar ook naar actiegerichtheid en zoekmachine optimalisatie. Daarnaast kunt u ook specifieke problemen aandragen.
- Cognitieve walktrough
Deze methode zetten we in om de gebruiksvriendelijkheid van de website te bepalen. Dit doen we met testpersonen, die we vragen om specifieke taken op de website uit te voeren. Tevens vragen we ze hoe ze een taak willen gaan uitvoeren zonder dat ze de website hebben gezien.
- Gebruiksonderzoek/Usability test
Uw bezoekers behoren tot de enige groep, die bepaalt hoe uw website scoort. Zij gebruiken uw website om informatie te vinden of een product te kopen. Door middel van deze methode komen we erachter of uw bezoekers de juiste informatie op uw website kunnen vinden, dus ook of uw website logisch en praktisch in elkaar zit. Vaak leidt dit tot nieuwe inzichten. Voorkom een tunnelvisie op uw eigen website.
- A/B testen – Multivariabele testen
Soms bedenkt u meerdere versies van een webpagina. Maar welke versie werkt nu het beste? Met een A/B test kunt hier meer zekerheid over krijgen. U test live op uw eigen website met een groep bezoekers. De ene helft van de bezoekers ziet de versie pagina A en de andere helft de versie pagina B. Tijdens de test kan van alles worden getest, zoals vormen, kleuren, posities en hoeveelheid tekst. De conversieresultaten laten zien welke pagina het beste scoort. Bij het testen van meerdere varianten kan een multivariabele test worden opgezet. Dit gebeurt op dezelfde manier als de A/B test.
Is uw interesse gewekt? Ziet u de toegevoegde waarde?
Wij adviseren u graag over de mogelijkheden. U kunt hiervoor vrijblijvend contact met ons opnemen via ons contactformulier. Natuurlijk kunt u ons ook telefonisch benaderen via telefoonnummer 085-4320179.